نمايش پست تنها
قديمي August 29th, 2010, 11:19   #2212
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

سهام شرکتهایی که در کانون توجه بازار قرار دارند

در بین شرکتهای مذکور همچنان سهامی مشاهده می شود که با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس و افزایش قیمت مناسب برخی شرکتها هنوز رشد قیمت محسوسی را تجربه نکرده اند
یکی از ملاک هایی که همیشه به عنوان یک شاخص برای فرض مثبت یا منفی بودن روند معاملات در یک روز مورد بررسی قرار می گیرد روند حرکتی سهام پر پتانسیل و یا سهام با تقاضای خرید بالا می باشد اما اینکه سهام پر پتانسیل و یا پر متقاضی چگونه محاسبه می شود و چه ملاکی را می توان برای آن مورد استناد قرارداد موضوعی است که بنظر می رسد یکی از فاکتورهای بررسی آن نمادهایی باشد که به عنوان نمادهای پربیننده بازار مطرح هستند .

براساس گزارش بورس با بررسی این گزینه در معاملات روزهای اخیر بورس دقیقاً به سهام شرکتهایی برخورد می کنیم که طی مدت مذکور هم از حجم معاملات بالا برخوردار بودند و هم با نوسانات زیاد همراه شده اند .از سوی دیگر در بین این نمادها برخی سهام پر حاشیه روزهای اخیر نیز دیده می شود .

براین اساس شرکتهای بیمه دانا ، مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) ، سایپا ، بیمه البرز و حفاری شمال در ردیف اول تا پنجم پر بیننده ترین نمادهای بورسی قرار گرفته اند .

همچنین در جدول نمادهای پربیننده پس از حفاری شمال شرکتهای فولاد مبارکه ، آذرآب ، ماشین سازی اراک ، سرمایه گذاری غدیر و شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو قرار گرفته اند .

اما در بین شرکتهای مذکور همچنان سهامی مشاهده می شود که با توجه به رشد قابل توجه شاخص بورس و افزایش قیمت مناسب برخی شرکتها هنوز رشد قیمت محسوسی را تجربه نکرده اند و شاید یکی از دلایل رصد این نمادها توسط بازار انتظاری باشد که بورس از آنها به جهت رشد قیمت دارد که از آن جمله می توان به نمادهایی همچون مپنا ، حفاری شمال و چادر ملو اشاره کرد .

البته این پیش بینی می تواند تا حد زیادی درست باشد چرا که احتمال توقف نماد دو شرکت مپنا به علت محاسب تأثیر پروژه های پارس جنوبی بر سود شرکت و نیز حفاری شمال به علت برنده شدن در مناقصه ای که هنوز به بازار اعلام نشده وجود دارد از سوی دیگر در نماد چادر ملو نیز کاهش قیمت سهام و پیش بینی وضعیت مناسب داخلی این شرکت از لحاظ مقدار فروش سبب حساسیت بازار به این سهم شده است .

اما بیمه دانا که نام پر حاشیه ترین سهام هفته اخیر را به خود اختصاص داد در مکان اول بیشترین بازدید قرار دارد و شاید دلیل این موضوع انتظار سهامداران حقیقی این سهم برای جمع آوری صف فروش و رهایی از شر این سهم گران قیمت باشد .

بنابراین گزارش برای اقبال به سهام شرکتهای آذرآب و ماشین سازی اراک نیز هیچ دلیلی بهتر از انتظار برای بازگشایی صدرا در قیمت های قابل توجه و تأثیرروانی مثبت بر این دو شرکت پیمانکاری نمی توان پیدا کرد البته در اینکه آذرآب دارای 70 میلیون قرارداد است ویا ماشین سازی اراک قرار است در ساخت برخی تجهیزات اجرای پروژه های پارس جنوبی مشارکت داشته باشد شکی نیست اما رشد قیمت بی وقفه سهام این دو شرکت نیز بیشتر جنبه روانی دارد تا بنیادی .
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول